Wat kan je allemaal met bestellingen? Accepteren, weigeren, toekennen aan bezorger, vertragen (als het te druk is). Houd je klanten op de hoogte met status push meldingen.

In deze MyMeal Helpdesk instructie : Bestellingen ontvangen -weigeren-vertragen

Nieuwe bestelling melding in App dashboard

Je krijgt meldingen van nieuwe bestellingen in je dashboard van de Busines Buddy app.

 

Het 2 de tabje in je onderste menu is de shortcut naar de bestellingen van de dag.

bestellingen melding dashboard - MyMeal Business Buddy
bestellingen melding dashboard - MyMeal Business Buddy

Nieuwe bestellingen accepteren

Nieuwe bestellingen verschijnen in het linker tabblad ( inkomend).  

dashboard >> menubalk onderaan 2de van links

bestellingen ontvangen en accepteren - MyMeal Business Buddy
bestellingen ontvangen en accepteren - MyMeal Business Buddy

Inschatten hoe lang het duurt totdat bestelling klaar is

Blije klanten zijn geinformeerde klanten.

Bij elke actie in het bestelproces wordt je klant op de hoogte gebracht.

Als je een bestelling accepteert wordt je gevraagd een inschatting te maken wanneer een bestelling ongeveer klaar is.

 

Na accepteren zal de bestelling zichzelf verplaatsen naar tabblad UITGAAND

bevestigen hoe lang het duurt totdat bestelling klaar is - MyMeal Business Buddy
bevestigen hoe lang het duurt totdat bestelling klaar is - MyMeal Business Buddy

Nieuwe bestelling weigeren

Als restaurant of winkel kan het zijn dat je een bestelling door omstandigheden niet wilt accepteren.

Druk je op het knopje weigeren dan krijg je gelijk een aantal standaard antwoorden die je naar je klant terug kan sturen.

  • Eerder sluiten
  • Probleempje bij de verkoper
  • Geen voorraad
  • Verkoper is te druk

Maar je kan ook een persoonlijk berichtje sturen. ( max 250 tekens)

Gebruik daarvoor het veld “overige opmerkingen

bestelling weigeren - MyMeal business buddy
bestelling weigeren - MyMeal business buddy

Bestelling is klaar

Elke bestelling gaat na accepteren naar het Tabblad UITGAAND.

Als een bestelling klaar is kun je meerdere acties ondernemen. Dit is deels afhankelijk van het type bestelling  ( afhalen/ bezorgen /contactloos)

Standaard kun je bij elke bestelling zeggen : ” bestelling is klaar “

Maar als je op het rood/groene pijltje naar beneden drukt komen de andere mogelijkheden naar voren.

  • vertragen van bestelling
  • wijs toe aan bezorger
  • verander status
 
Bestelling klaar laat de logistics module bij auto-assign  automatisch de bestelling toekennen aan de bezorger.
bestelling klaar 1 - MyMeal Business Buddy
bestelling klaar 1 - MyMeal Business Buddy
bestelling klaar toekennen aan bezorger - MyMeal Business Buddy
bestelling klaar toekennen aan bezorger - MyMeal Business Buddy

Vertragen van een bestelling

Wij kunnen veel zien en automatiseren, maar er zijn ook gebeurtenissen waar jij als ondernemer geen grip op hebt.

Zoals een onvoorziene drukte vanuit andere bestel applicaties of een groot aantal walk-in’s of telefonische bestellingen.

Als het langer duurt dan ingeschat kun je je klanten hier over informeren door de bestelling te vertragen.

Tik dan op het groen-rood gekleurde pijltje onder de bestelling en klik op vertraag de bestelling”.

 

Je klant krijgt dan een push berichtje met daarin de vertraging.

vertraag dat een bestelling klaar is - MyMeal Business Buddy
vertraag dat een bestelling klaar is - MyMeal Business Buddy

Wijs toe aan bezorger

Dit veld komt alleen naar voren als het een bezorgbestelling is.

Maak je ook gebruik van onze Logistics module en hebben je bezorgers de MyMeal Logistics app  dan kan je bestelling naar je bezorger sturen.

Hij/zij krijgt dan een melding in hun app en email. Zodat ze weten wat ze moeten doen en waar ze heen moeten.

bestelling die klaar is aan bezorger toewijzen - MyMeal Business Buddy
bestelling die klaar is aan bezorger toewijzen - MyMeal Business Buddy

bezorger die taak ontvangt

bezorger ontvangt bestelling als taak -MyMeal Logstics app
bezorger ontvangt bestelling als taak -MyMeal Logstics app
bezorger opent taak en accepteert deze MyMeal Logistics app
bezorger opent taak en accepteert deze MyMeal Logistics app

Bestelling geaccepteerd maar toch niet in staat om te leveren.

Er kan van alles gebeuren waardoor een bestelling toch niet geleverd kan worden. 

Als je een bestelling nadat je deze geaccepteerd hebt toch wilt annuleren. kies dan “verander status”

je kan of 1 van de standaard berichten kiezen, maar ook een persoonlijk berichtje naar je klant sturen.

ondanks bestelling geaccepteerd toch status veranderen- mymeal business buddy
ondanks bestelling geaccepteerd toch status veranderen- mymeal business buddy

Bestelling afronden

Bestellingen moeten afgerond worden

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Draait bij jou ook alles om eten?
Bakker, Restaurant, Cateraar, Thuiskok, Groenteboer, Slager, Chef for Hire

onderwerpen

ook interessant

Consument

Waarom moet ik een account aanmaken Simpel : know your customer.   Een kleine verplichting om fraude zoals bijvoorbeeld witwaspraktijken

MyMeal Logistics app

Hoe gebruik je de MyMeal logistics app. Van het ontvangen van de taak voor bezorgen totaan het aankomen en bevestigen van de bezorgde maaltijd of boodschappen.