Aanmelden
Je werkgever ( winkel of restaurant waarvoor je werkt) kan je als bezorger in het logistics dashboard aanmaken.
Hiervoor heeft hij een aantal gegevens van je nodig.
- Mobiel nummer
- email adres.
Let op alleen je werkgever kan via het MyMeal logistics portaal je gebruikersnaam veranderen.
Inloggen
Inloggen doe je met je gebruikersnaam.
NIET met je email adres.
Ben jij je username / gebruikersnaam vergeten ga dan even naar je werkgever die zal je deze geven vanuit het MyMeal Logistics dashboard.
Locatie acces toestemming
Als je inlogt zal je gevraagd worden je locatie in te schakelen.
Wij vragen je twee keer om toestemming.
We gebruiken alleen je locatie /tracken zolang je ingelogd en on duty bent.
Beginnen aan je dienst
nadat je ingelogd bent moet je het On-Duty op blauw zetten.
Pas nadat je dit gedaan hebt krijg je bestellingen binnen.
Bezorg taak ontvangen
op het moment dat jou een bezorgtaak is toegewezen verschijnt deze in “pending task”in je app.
Tik op de taak om deze te openen.
Accepteren van de taak
Als je de taak opent kun je het volgende zien :
- contact gegevens klant
- afleveradres ( locatie)
- restaurant gegevens.
- pickup adres
- taak omschrijving
- bestelling details
- Foto toevoegen
Weigeren van de taak
Het kan zijn dat de brug open staat of dat je een lekker band hebt en je de bezorgtijd niet gaat halen.
Dan kun je de taak ook weigeren . ( vul dan wel het veld in waarom je weigert)
Starten van de levering
Op het moment dat je de bestelling bij het restaurant of de winkel ophaalt kun je
opmerking en /of foto toevoegen.
( dit kan je doen ter vastlegging van leveringen)
en daarna op start drukken
Aankomen bij de klant
Op het moment dat je bij de klant aankomt druk dan op : “arrived“
De klant krijgt dan ook een pushberichtje..
Dit is vooral makkelijk als de klant in een flat of een adres zit waar de voordeur verborgen is.
( scheelt jou als bezorger onnodig wachten)
Voltooien van de levering
Als je de eventuele handtekening of foto als bewijs van levering hebt toegevoegd, zul je de bestellinge moeten afronden.
Druk op “succesful” zodat ze op de zaak weten dat ze je een nieuwe bestellinge kunnen toekennen.
Hoor melding maar zie geen bestelling in "pending"
Hoogstwaarschijnlijk heb je de laatste keer dat je ingelogd bent terug gekeken op vorige dagen dat je aan het werk bent geweest.
Ga naar calendar, als het vakje TODAY zwart is , tik dan op “today” zodat deze GRIJS wordt.
Je zult nu weer bestellingen in je “pending”tabje zien.
De app blijft tracken / locatie blijft aan ondanks dat ik off DUTY ben.
Je bent dan vergeten uit te loggen vanuit de app.
Na uitloggen de app afsluiten en dan zal je niet meer getracked worden.