Op deze pagina

Volgorde menu invoeren

Menuleer kennen we allemaal, als zijnde voor- hoofd en nagerechten en eventuele bijverkopen. In de wereld van online gaat het er om dat we het onszelf ( maaltijdverstrekker) en klant zo makkelijk mogelijk maken.

Menu opbouw andersom

Waarom is in de online wereld van menukaarten / assorimenten het opbouwen “andersom”

We kennen ze allemaal, de vragen als een klant een gerecht bestelt: 

  • Wilt u daar een sausje bij
  • Welk formaat pizza wilt u
  • Wat voor drinken wilt u daar bij
  • Wilt u dit gerecht pittig of extra pittig
  • Bereidings opties die vaak over het hoofd worden gezien : zoals  “zonder UI”

 

Eerst gaan we alle opties bij je gerechten / artikelen instellen. 

Later ken je deze opties aan gerechten/ artikelen toe.

 

dashboard>>menu settings

volgorde menu opbouw mymeal
volgorde menu opbouw mymeal

Opbouwen van het menu, wat vul je eerst in

1) Formaat

Biedt je verschillende portie grootte aan dan vul je eerst hier de formaten die aan biedt.

Dit is zonder een prijs, de prijs ken je pas toe aan een formaat bij het gerecht /item zelf.

Restaurant voorbeeld

  • Klein
  • Middel 
  • Groot
  • Extra Groot
 
Cateraar voorbeeld
  • 2 personen
  • 4 personen
  • 6 personen
  • 8 personen
  • 10 personen

dashboard>>other( settings) >>menu>> bovenin Formaat klikken

Size ook wel formaat van je porties toe voegen
Size ook wel formaat van je porties toe voegen

2) bereidings wijze

Sommige producten zoals bijvoorbeeld een biefstuk hebben verschillende bereidings wijzen. 

Dit kan je als keuze verplichten aangeven bij een artikel als een klant dit wil bestellen. 

 

bereidingswijzen instellen doe je via het web portaal.  Voeg elke bereidingswijze die je maar in je menukaart hebt in.

 

dashboard>>menu settings>> menu Attributen>> Bereidingswijze

3) Ingrediënten

Men wil graag weten wat men eet. 

1 keer je al je ingredienten invoeren zodat je die later in alle gerechten kunt aanklikken.

dashboard>>ingr.

add ingredients to menu
add ingredients to menu

4) Extra's ( categorie vd bijverkopen)

Dit is die “vraag” die je stelt bij een bestelling.

Wilt een er een sausje bij?

Wilt u daar wat bij drinken?

 

De antwoorden op de vraag zijn de +artikelen ( ook wel bijverkopen genoemd)

dashboard>>Extra

5) Addon producten (bijverkopen)

Zodra je de bijverkopen categorie hebt aangemaakt kun je de bijverkoop items toevoegen.

  • Voer de naam van het item in,
  • vul een prijs in ( 0 =gratis)
  • Ken dit addon artikel toe aan een addon categorie.

dashboard >> +Artikel

kies categorie het aantal 1 of meerdere kiezen en de hoeveelheid
kies categorie het aantal 1 of meerdere kiezen en de hoeveelheid

6) Categoriën aanmaken

Hier maak je je de onderverdeling van je menukaart.

  • Foto uploaden is optioneel
  • Categorie naam invullen
  • omschrijving invullen ( optioneel)

 

Voorbeeld restaurants :

  • Koude voorgerechten
  • Warme voorgerechten
  • Soepen
  • Hoofdgerechten
  • Vegetarische hoofdgerechten
  • Nagerechten

 

Voorbeeld Cateraars :

  • catering menu 

dashboard >> Categorie

bijverkopen categorie of bijverkoop item aanmaken
bijverkopen categorie of bijverkoop item aanmaken

7) Artikel / gerecht toevoegen

Gerechten en artikelen toevoegen. Hierbij ga je alle zaken die je hiervoor bij punten 1 tm 6 bij elkaar laten komen.

  • foto uploaden ( min 800×600 pixels)
  • Artikel /gerecht naam
  • Omschrijving van het gerecht. ( ga je de ingredienten die er standaard in zitten invullen doe dat gescheiden met een komma.
  • Categorie toekennen
  • Prijs toevoegen ( of per formaat een prijs)
  • Eventuele vaste korting ( in euro’s)
  • bereidingswijze ( optioneel toevoegen)
  • Ingredienten ( gratis erbij of uit de bereiding gelaten)
  • Dish ( labels toekennen, zoals halal , vegetarisch)
  • Verpakkingstoeslag 
  • Bezorgmethodes ( alleen als je bezorgt)
  • +artikelen ( categorie bijverkoop 

dashboard >> Artikel

item toegoeven aan menu
item toegoeven aan menu

8) Plannen van je verkoop

het kan zijn dat je een aantal producten maar op bepaalde dagen verkoopt.

Dit kun je managen via de planner.

Met de planner bepaal je welke categorie ( en dus de items die in die categorie zitten ) op welke dag in je menukaart verschijnen.

bestel limimiet instellen, stel het maximaal aantal orders in per tijdsbestek en dag
bestel limimiet instellen

menu beheer via webportaal kunt u net als via de app

Groei jij met ons mee ?

registreer je nu als verkoop partner en manage je bedrijf vanaf elk apparaat, telefoon, tablet of Computer