Op deze pagina

Bestellingen ontvangen -weigeren-vertragen

Wat kan je allemaal met bestellingen? Accepteren, weigeren, toekennen aan bezorger, vertragen (als het te druk is). Houd je klanten op de hoogte met status push meldingen.

Nieuwe bestelling melding in App dashboard

Je krijgt meldingen van nieuwe bestellingen in je dashboard van de Busines Buddy app.

 

Het 2 de tabje in je onderste menu is de shortcut naar de bestellingen van de dag.

business app new orders
business app new orders

Nieuwe bestellingen accepteren

Nieuwe bestellingen verschijnen in het linker tabblad ( inkomend).  

dashboard >> menubalk onderaan 2de van links

Nieuwe bestelling weigeren

Als restaurant of winkel kan het zijn dat je een bestelling door omstandigheden niet wilt accepteren.

Druk je op het knopje weigeren dan krijg je gelijk een aantal standaard antwoorden die je naar je klant terug kan sturen.

  • Eerder sluiten
  • Probleempje bij de verkoper
  • Geen voorraad
  • Verkoper is te druk

Maar je kan ook een persoonlijk berichtje sturen. ( max 250 tekens)

Gebruik daarvoor het veld “overige opmerkingen

order weigeren business app
order weigeren business app

Vertragen van een bestelling

Wij kunnen veel zien en automatiseren, maar er zijn ook gebeurtenissen waar jij als ondernemer geen grip op hebt.

Zoals een onvoorziene drukte vanuit andere bestel applicaties of een groot aantal walk-in’s of telefonische bestellingen.

Als het langer duurt dan ingeschat kun je je klanten hier over informeren door de bestelling te vertragen.

Tik dan op het groen-rood gekleurde pijltje onder de bestelling en klik op vertraag de bestelling”.

 

Je klant krijgt dan een push berichtje met daarin de vertraging.

Communiceer hoe lang de vertraging duurt

Jij als ondernemer doet de inschatting hoe lang de vertraging duurt. 

En communiceert dat automatisch naar de klant zodra jij dit ingetoetst hebt.

Wijs toe aan bezorger

Dit veld komt alleen naar voren als het een bezorgbestelling is.

Maak je ook gebruik van onze Logistics module en hebben je bezorgers de MyMeal Logistics app  dan kan je bestelling naar je bezorger sturen.

Hij/zij krijgt dan een melding in hun app en email. Zodat ze weten wat ze moeten doen en waar ze heen moeten.

Bestelling geaccepteerd maar toch niet in staat om te leveren.

Er kan van alles gebeuren waardoor een bestelling toch niet geleverd kan worden. 

Als je een bestelling nadat je deze geaccepteerd hebt toch wilt annuleren. kies dan “delivery failed”


Groei jij met ons mee ?

registreer je nu als verkoop partner en manage je bedrijf vanaf elk apparaat, telefoon, tablet of Computer