Aanmelden op MyMeal.nl
Aanmelden als verkooppartner Verkooppartners krijgen van ons een aantal faciliteiten waarbij je kan kiezen welke diensten je allemaal wilt gebruiken om je bedrijf zo efficiënt
Veel vragen die verkooppartners hebben vindt je hieronder beantwoordt. De instructies hebben betrekking op het gebruik van de Business Buddy App en het MyMeal.nl dashboard voor verkoop partners.
Aanmelden als verkooppartner Verkooppartners krijgen van ons een aantal faciliteiten waarbij je kan kiezen welke diensten je allemaal wilt gebruiken om je bedrijf zo efficiënt
Voordat je bestellingen en reserveringen kunt gaan ontvangen zul je eerst je bedrijf moeten instellen.
Online betalingen ontvangen Wij werken samen met STRIPE. Dit is een betalingsprovider die voor ons het proces van geld ontvangen en uitbetalen automatiseert. Het voordeel
Logo uploaden Herkenbaarheid begint met het uploaden van je logo. het beste formaat wat je kunt uploaden is qua afmetingen : 512 x 512 pixels
Wat te doen met items die niet meer in je menukaart / assortiment beschikbaar zijn .
( op dus)
Klanten vergelijken, één van de manieren om klanten te trekken als restaurant is gratis te bezorgen vanaf een betaald bestel bedrag.
Hoe kan je ondanks je openingstijden snel toch je online shop voor je restaurant sluiten of het online bestellen alleen uitschakelen.
Er zijn restaurants die met vouchers werken. Vaste korting of een % van de bestelling. Voordat je deze kunt aanmaken moet je het systeem wel vertellen dat je restaurant vouchers in zet.
Als restaurant heb je de keuze of dat je klanten een bezorgtijd optioneel aangeven of dat je ze verplicht een tijdstip van bezorging aan te geven.
Voor elke service die je als maaltijd aanbieder biedt kan je een minimum bestelbedrag en een maximum bestelbedrag instellen.
Covid is de versneller geworden in online transacties, en klassieke cash bestellingen willen sommige ondernemers niet meer. Dit alleen al om eventuele verspreiding via bezorgers te vermijden.
Verpakking toeslag berekenen bij je bestellingen, in plaats van het door berekenen in je kostprijs het apart vermelden op de bon naar de consument
Er zijn 2 manieren om je (eventuele) bezorgkosten te berekenen.
Standaard bezorgtarief ongeacht de locatie van de klant en bezorgkosten berekend op het aantal km dat een bezorger moet afleggen.
Standaard is fooien uitgeschakeld, wil je als ondernemer online fooi ontvangen kun je dit inschakelen
Vertel de wereld waar je winkel staat en met welke interval een klant tijdstippen kan kiezen voor levering of pickup tijd.
Openingstijden zijn de tijden dat je onderneming geopend is. Meerdere shifts per dag stellen je in staat met categorie beschikbaarheid meerdere menus te draaien.
Klanten bestellingen laten plaatsen bij je winkel of restaurant buiten je openingstijden.
restaurants en winkeliers genieten ook van een dagje welverdiende rust of vakantie. Naast het inplannen van je roosterdagen of vakantiedagen, geven wij je de mogelijkheid ook je klanten persoonlijk te informeren als ze je shop bezoeken.
Reserveringen voor tafels kun je via het salesportaal en via de Business Buddy App managen. Shifts, rooms en tafels die voor reserveringen ook voor QR en Table ordering gebruikt worden.
Afhankelijk van je doorloop en het aantal beschikbare plaatsen kun je ervoor kiezen om reserveringen voor dezelfde dag te ontvangen.
Email en notificaties zijn je backup van je reserveringen.
Ondanks dat je reserveringen via de app en de verkopersportaal kunt beheren willen vele ondernemers ook een email van de booking als backup.
Een promotie banner / reclame uiting van een actie uploaden.
Met plaatjes bereik je soms meer dan duizend woorden.
Menuleer kennen we allemaal, als zijnde voor- hoofd en nagerechten en eventuele bijverkopen.
In de wereld van online gaat het er om dat we het onszelf ( maaltijdverstrekker) en klant zo makkelijk mogelijk maken.
Met bijverkopen verdien je het geld als ondernemer. Bijverkopen zijn keuze artikelen bij een gerecht , zoals sausjes , drankjes bij een menu, of bijgerechten
Beter gevraagd dan nooit besteld.
Een goede digitale menukaart haalt het maximale uit je onderneming en het aanbod wat je wilt verkopen.
Het stukje waar bij je blije klanten en medewerkers krijgt.
Het managen van het aantal bestellingen die via het platform bij je binnen komt.
Mimimum bestelbedragen per afstand wordt vaak gehanteerd bij bezorgbestellingen. ( ooit gekomen vanuit een kostprijsberekening waarbij de bezorger betaald werd uit de marge van de maaltijd)
Actie instellen korting boven een bepaald bestelbedrag instellen. Apart voor afhalen, bezorgen en contactloos in te stellen.
Voucher code’s als restaruant of winkel gebruiken om een vast bedrag of een percentage korting te geven.
Pinnen en contant betalen bij bezorging is een feature die op aanvraag geactiveerd zal worden.
Ter info : kunnen hier geen fraude-check op doen op het moment van bestellen. En wij vinden het ONVERANTWOORD om bezorgers met contant geld rond te laten rijden.
Op vele andere platformen kunnen ondernemers alleen reviews bekijken, maar niet op reageren. Wij laten restaurants ook op reviews reageren.
Je winkel vinden op de verschillende social media platformen is voor klanten zo goed als “onmogelijk” . Vul hier de url van je pagina in en laat je klanten je volgen.
Wij “kijken” met je mee en grijpen in waar nodig is. Ingrijpen doen we alleen als er binnen een bepaald tijdsbestek niet gereageerd wordt op binnenkomende bestellingen of reserveringen.
Wat kan je allemaal met bestellingen? Accepteren, weigeren, toekennen aan bezorger, vertragen (als het te druk is).
Houd je klanten op de hoogte met status push meldingen.
Reserveringen ontvangen Reserveringen verschijnen in het middelste tabje in de Business Buddy App . Heb je reserveringen uitgeschakeld staan zul je dit tabje niet in je
Naast de bestelling of reservering krijg je ook een push bericht. In het tabje notificaties zie je alle meldingen en kun je deze markeren als gelezen of verwijderen
Via het gebruikers profiel in de Business Buddy app ( icoontje poppetje) kun je settings zoals push meldingen, wachtwoord, printer instellingen en settings beheren
Eigen bezorgers toevoegen aan je MyMeal logistics team.
Hoe gebruik je de MyMeal logistics app. Van het ontvangen van de taak voor bezorgen totaan het aankomen en bevestigen van de bezorgde maaltijd of boodschappen.
Waarom moet ik een account aanmaken Simpel : know your customer. (KYC) Platformen zoals dat van ons hebben een dubbele functie. Aan de ene kant
Afhandelen van bestellingen moet makkelijk zijn.
Daarom kun je vanaf de app automatisch printen of printen na acceptatie van een bestelling